söndag 26 oktober 2008

Kent

Jag lyssnar på en hel del musik. Inte på så jättemånga olika stilar. Men en del. Och jag tycker om att lyssna på musik som är lätt att lyssna på, som gör en på bra humör och gör en peppad. Sån lyssnar jag nog mest på i perioder. Andra perioder lyssnar jag på kent kent kent. För det är guld. Man kan lyssna på det sådär alldagligt och det är riktigt bra musik.
Men lyssnar man noga hör man alla små saker dom gör med musiken, som gör låtarna fantastiska. Och sen texterna. Åh. Och Jockes röst är mumsigast. Lyssnar man mer koncentrerat på kent och sätter sig in i musiken så far den rakt in i en och är så perfekt som något kan vara. Alla små detaljer, jag förstår inte hur dom lyckas.
Låter konstigt. Men det är jättesvårt att förklara.
Tjohopp nu ska jag sjunga lite till.

Inga kommentarer: