måndag 28 december 2009

2009

1. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Holland 25 juli - 2 augusti.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag hade några. Isåfall kanske att jag skulle träna regelbundet, och ja, det har jag lyckats bra med.

3. Blev någon av dina vänner förälder i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Holland, Tyskland, Sverige (nästa år blir det fler!)

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha 2010?
Resor åtminstone till Tyskland, Storbritannien och Frankrike, fast helst tågluffningen med mamma. Hmm. Sen vet jag väl inte, motivation att plugga skulle nog ha behövts mer av andra halvan av året iaf.

7. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Har vågat mycket mera.

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag har blivit mycket starkare som person och mina betyg är prima. Sen har jag utvecklats en hel del inom volleybollen också.

9. Största misstaget?
När mitt temperament förstör så mycket.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Tummen var skadad i början av året = döden för mig som passare. Och nu foten som bara gör ont..

11. Bästa köpet?
Har inte varit överdrivet materiell det här året.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, helt klart.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min pojkvän som är underbar och förstående har gjort mig glad många gånger. Jag orkar inte skriva upp alla saker som jag blivit riktigt glad över, men en sak är iaf på julfesten när alla skrattade, härlig känsla.

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2009
Typ hela Röd, David guetta - Sexy bitch, Cidinho & Doca - Rap das armas, Kid Cudi vs Crookers - Day ‘N’ Nite och Promoe - Svennebanan, såklart.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit choklad? Haha.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen, julkyrka, god mat, kalle anka och julklappar.

19. Blev du kär i år?
Nej, jag var redan.

20. Favoritprogram på tv?
Har sett minimalt på tv i år. Men på datorn har jag sett på gossip girl, ugly betty, playa del sol och desperate housewives.

21. Bästa boken du läste i år?
Har nästan bara läst en, haha! Men den är ca 900 sidor. "This is all" av Aidan Chambers. Läste halva på engelska, halva på svenska.

22. Största musikaliska upptäckten?
Återupptäckt Kent än en gång och återupptäckt David Guetta. Vet inte om jag hittat någon helt ny.. Jo förresten! Bloc party och Glasvegas.

23. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Ska jag minnas det? Gjorde nog inget speciellt. Det vanliga, lagade god tårta och åt den med familjen, öppnade paket.

24. Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Antagligen. Perfekt har det ju inte varit.

25. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Lite åt det tråkigare hållet om man jämför med tidigare år. Men man kan väl kalla det bekvämt, men med lite roliga detaljer ibland.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Katja och Jennifer. Ehm, jag är trött i huvet nu så jag kommer inte på någon till för stunden.

27. Årets besvikelse?
Att jag inte hann med julen i år. Första stressjulen i mitt liv.

Inga kommentarer: