fredag 23 januari 2009

Min dag

Steg upp halv sju och segade mig till toaletten, lagade gröt, åt, klädde på mig (ja, alltihop på toaletten såklart..). Sen fick jag gå snabbt till bussen. Märkte att något var fel när jag kom till tyskaklassen. Tyst och ingen lärare. Hon var sjuk, men vi skulle göra några uppgifter. Jag förstod dock ingenting eftersom hon inte gått igenom det ännu. Kul.

Efter en halvtimme åkte jag hem igen. Har tre håltimmar efter tyskan i vanliga fall, så nu blev det lite till. Halvsov i en timme ungefär, sen tänkte jag åka till skolan igen för att äta med Säms. Men hon skulle och äta med några från klassen och så sa hon att vår mattelärare fortfarande var sjuk (har varit det sen i onsdags) så jag orkade inte sega mig dit utan åt hemma och tittade på tv.

Kom till skolan lite över ett först, hade redskapsgymnastik och sen slutade jag. Hmm. Nåväl, sen gick jag till Äd en stund och kramades. Han gillade mina presenter, fint. Men han skulle ta bussen hem sen, så jag tog bussen till dalbo och gick till sparhallen och köpte guacamole och en cosmopolitan. Riktigt fint. Tillslut gick jag hem och på vägen började två hundar på en gård skälla på mig, trodde jag. Men när jag tittade dit så stod ena hunden och skällde på mig, medan den andra stod bakom den och juckade. Haha.

Är lite seg idag, men tolv i natt åker jag till Helsinki och jag hade tänkt packa och städa förens det. Får väl se hur det går. Ska i alla fall sätta undan alla kläder nu men sen tänker jag ta en paus med Desperate housewives och guacamole.

Inga kommentarer: