söndag 28 december 2008

Chips & sånt

Mmmhm. Det är min mat idag. Fast inte bara chips, har ätit lunch också faktiskt. Däremot har jag suttit framför datorn i kanske fyra timmar i sträck. Känns inge vidare faktiskt. Jag är ingen riktigt datornörd. :(

Nåväl, jag var ut på en promenad nyss och sen kollade jag klart The planet. Hyvens film. Men alla ni retards som tror att jorden kommer vara ett kul ställe att leva på om sisådär femtio år eller som till och med tror att era barn kommer ha det lika "bra" som vi har det nu, kan ni ta era liv? Snälla. Nejmen faktiskt, inse. Det jobbigaste att ta in är ju att det knappast kommer bli mycket bättre. Att människorna kommer dö ut om inte allt för länge och före det kommer det vara ett helvete att leva. Kannibalism och sånt kul.

Enda sättet att ändra på det är ju om alla skulle vilja ändra sina livsstilar. Men ingen orkar ju, alla tror att det där är något som ligger långt bort. Åh, orkar inte ens räkna upp hur mycket dumheter som de flesta tror på. Som att "vi inte förstör jorden, för titta, inte har mycket förändrats". Nej, det är väl helt okej än, men om några tiotal år, då, då kommer det vara stormar, översvämningar osv. Synd bara att inget görs. Politikerna är för fega och de som har pengar och makt att ändra på saker och ting, trivs så bra så att de inte vill sänka sin levnadsstandard.

Men skratta åt mig ni. Skratta bäst som skrattar sist.

Inga kommentarer: