måndag 11 augusti 2008

Fail

Eftersom jag inte har något bättre för mig så ska jag berätta om min joggingtur idag. Kände att det var på tiden, jag joggar inte lika ofta nu mer, tränar lite annat istället eftersom jag på sätt och vis är lat. Hursomhelst så drog jag ut idag. Jag sprang lite för fort i början, man måste ju värma upp lite innan man kan öka egentligen, så jag fick världens håll efter typ fem minuter(+ ajaj mensvärk) och detta ledde till att jag måste gå en hel del bit, vilket kändes som ett nederlag. Efter kanske fem minuter till verkade det värsta vara över så jag började springa igen, upp för mördarbacken så jag kände mig lite bra igen. Nåväl, efter kanske sju minuter den här gången så fick jag sjuhelvetes ont under höger lunga? så jag nästan trodde jag skulle börja gråta, så ont gjorde det. Kändes inte så bra. Inte blev det bättre av att gå heller, inte ens när jag stannade kändes det bättre, riktigt kasst. Så jag fick gå igen, inte ens snabbt kunde jag gå. Fick gå hela vägen hem sen också, för det gick bara inte att jogga utan att jag dog en hel del. Så det var dåligt, argh! Inte kan jag ens få jogga när jag väl orkar mig ut.
Förresten så måste ingen läsa det här så tyck inte att det är värdelöst nojs. Är skönt att skriva av sig ibland, vad det än handlar om.
Jag antar att jag borde sova nu. Men det känns värdelöst. Sista kvällen av frihet, sista kvällen jag skulle kunna vara ute hur länge som helst, sista sommarnatten (hur mycket sommar det är nu går ju att diskuteras) och jag sitter hemma. Hade chansen att partaja, men jag kände inte för att lägga ut pengar på det, förresten är det bara skit för kroppen.
Nåväl, skola på onsdag. Börjar först tolv så det är chillpill, behöver inte gå och lägga mig tio imorn direkt. Och jag har fått veta att min klass kan vara rätt okej, så det funkar det med. Hej pluggis Pou, hejdå slacker Pou.

Inga kommentarer: